Jumaat, 23 Oktober 2009

Program Palestin Di Politeknik Merlimau

Assalamu'alaikum w.b.t

Alhamdulillah & tahniah kepada semua yang terlibat terutamanya kepada sekretariat Pusat Islam kerana berjaya menganjurkan program yang mengetuk hati warga politeknik dan alhamdulillah dengan izin Allah, PEMBINA n Aman Palestin buat julung kalinya bergabung membuat program di Dewan Platinum (Dewan Utama) Politeknik Merlimau Melaka.Sambutan dan kehadiran di luar jangkkan sehingga tidak cukup tempat duduk pada mulanya.Para panel terdiri daripada Wakil Aman Palestin, saudara Harris, panel daripada wakil PEMBINA saudara Usamah Bin Izer yang juga pelajar UIAM da seorang lagi panel yang dijemput adalah daripada wakil HALUAN iaitu saudara HJ Norazman yang berkhidmat sebagai pensyarah di UIAM.

Program yang dijalankan pada malam tersebut berjaya membuka minda warga politeknik khususnya para pelajar. Apa yang menarik ialah mereka amat berminat untuk membeli barangan yang berkaitan Palestin seperti stiker, button, buku, baju dan lain-lain.

Yang agak mengharukan tu bila ada pelajar yang tanya pada saya " Bang stiker save gaza tu ada lagi x?..saya tersenyum dengan soalan yang diajukan tu..apatah lagi dengan kata-kata seorang panel yang membangkitkan semangat mereka untuk menyumbang kepada palestin. Antaranya " Jika seorang mat rempit menderma kepada saya RM 692, anda bagaimana?" lebih kurang begitu lah kata-kata panel itu.
program bertambah menarik apabila pihak pusat islam mengadakan lakonan, deklamasi sajak n nasyid yang cukup dalam maknanya dan menyentuh, menggegarkan hati dan semangat warga politeknik dalam mengambil tahu dan membela saudara kita di Palestin..kepada yang lain ayuh memperbanyakkan program seperti ini di tempat anda..semoga kita semua tergolong dalam golongan yang mendapat keredhaan Allah..





Ayuh tanamkanlah semangat Salahuddin Al Ayyubi dalam diri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan