Khamis, 3 Jun 2010

Pemuda...Gaza Memanggilmu..di manakah Kita?

Assalamu'alaikum w.b.t..

Pandanglah dan selamilah wahai pemuda...





Dunia kembali menjadi sedih,marah dan simpati dengan isu pencerobohan zionis laknatullah ke atas kapal flotilla yang membawa misi bantuan yang dipanggil 'Life Line for Gaza (LL4G) ke Gaza beberapa hari yang lalu. Penyertaan dari rakyat Turki, Malaysia, Indonesia dan pelbagai negara melambangkan kesungguhan dan pengorbanan penduduk dunia untuk membantu bumi Gaza,Palestin daripada penindasan zionis laknatullah telah menyentuh jiwa penduduk dunia. Tambahan pula, apabila diserang oleh komando zionis yang hanya memberi alasan serangan ke atas kapal itu untuk mempertahankan diri. Adakah relevan dan munasabah alasan zionis tersebut??? sedangkan misi bantuan tersebut membawa barangan bantuan oleh kebanyakan hanyalah sukarelawan dan orang awam??

isu ini mungkin dipandang sebagai isu kemanusiaan oleh penduduk dunia yang bukan Muslim namun TIDAK bagi yang MUSLIM!..kerna isu ini juga merupakan isu aqidah umat Islam..

Berbicara tentang simpati yang melanda mengaitkan nilai pengorbanan yang dilakukan oleh para simpati? namun apakah sumbangan yang telah berikan??
adakah sekadar melihat di dada-dada akhbar, kaca televisyen lalu mengalir air mata kemudian hanya berdiam diri itu sudah cukup??
oh barangkali mereka jauh dari kita, cukuplah hanya sekadar simpati lalu menonton dan terus membisu tanpa tindakan dan berseronok kembali dengan gaya hidup seperti biasa..

atau bercerita dengan semangat berkenaan isu palestin sambil minum coca cola,kopi starbuck, makan MCD dan menghisap rokok jenama Amerika itu sebagai sumbangan yang berharga daripada kita??

sedarilah apakah yang kita akan jawab di depan Yang Maha Esa kelak apabila disoal berkenaan tindakan dan sumbangan yang kita lakukan tika saudara di Palestin bergelut dengan zionis laknatullah?

jadi apa yang perlu kita lakukan bagi lulus ujian soalan itu nanti??



bantu saudara kita dengan memboikot barangan Amerika dan Israel..barangkali kita nampak menyusahkan diri dan kenapa perlu nak boikot??sedangkan dana sumbangan daripada pembelian ke atas barangan tersebut membantu memercikkan dan menumpahkan darah saudara kita dengan peluru si angkuh tersebut...atau kita menunggu saat DARAH KELUARGA KITA DITUMPAH OLEH PELURU YANG KITA SENDIRI BERIKAN MODAL KEPADA SI ANGKUH ITU BARU NAK MEMBOIKOT??



lakukan solat hajat dan baca doa Qunut Nazilah..





berkempenlah untuk berkabung dan memboikot seperti menukar gambar profil kepada gambar berunsur Palestin dan menyebarkan isu Palestin di laman sosial millatfacebook, facebook, friendster, myspace, tagged dan bermacam lagi.



buang segala logo zionis yang terdapat dalam perisian komputer dan lain-lain..
kepada yang tidak tahu di dalam komputer kita ada menyimpan lambang zionis. tak percaya? lihatdisini C:\ProgramFiles\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\J0285926.WMF tolong delete file ni..foto kemenangan lambang zionis..harap hebahkan



ringankanlah beban saudara kita dengan menghulurkan bantuan kewangan yang termampu..seperti kempen RM1, 1 hari, 1 keluarga..sumbangan boleh diberi pada badan-badan tertentu yang terlibat dengan saluran bantuan ke Palestin sebagai contoh NGO, Aman Palestin Bhd di akaun Bank Islam: 12029010047880 dan untuk akaun Maybank: 5622633010787 atau layari amanpalestin.net

sertai demonstrasi bantahan terhadap Zionis yang diadakan di seluruh negara
sebagai contoh program Rapat Umum Solidariti Untuk Gaza yang diadakan di Tabung Haji Jln Tun Abd Razak, Kuala Lumpur pada 4 Jun 2010 pukul 10 pagi..sertailah seramai mungkin bagi menyatakan sokongan anda terhadap Gaza sebagai salah satu pengorbanan yang akan dijadikan bekal serta saksi dihadapan Yang Maha Berkuasa kelak..



Ingatlah Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud "Barangsiapa yang tidak mengambil berat urusan umat Islam, maka dia bukanlah di kalangan mereka"-Al-hadis




Wahai pemuda dan belia bertindaklah sekarang demi saudaramu di sana..ayuh bangkitkanlah semangat Salahuddin Al Ayyubi yang ada pada dirimu..jadilah pemuda Al-Quds yang berwibawa..moga sumbangan kita sedikit sebanyak ini mudah-mudahan menjdai bekal di akhirat nanti serta diredhaiNya..

3 ulasan:

  1. salam w.b.t,ana tertarik dengan post nta kali ni,cuma ana mungkin nampk sedikit kesilapan di ruangan Pimpinan ISMA iaitu Dr.Yusof Abbas,beliau merupakan dari Pimpinan ISMA Negeri Sembilan dan khususnya di Port Dickson,iaitu memegang jawatan Timbalan YDP ISMA Port Dickson.Itupun klau ana tak silap,syukran dan teruskan menulis!!mantop!!

    BalasPadam
  2. http://ismapd.wordpress.com/organisasi/

    BalasPadam
  3. ana dah btulkan..jzkk.bleh tau spe?

    BalasPadam